piątek, 10 sierpnia 2012

No i po urlopie...ale za to z książkami!

Będąc zarejestrowana na portalu Cut Out + Keep miałam okazję zapoznać się z wieloma projektami, robionymi na podstawie pomysłów z książek. Na koncie jednej z obserwowanych przeze mnie osób znalazłam pewne cudowne wydawnictwo, a chodzi tu o książkę "Piękne kwiaty. 100 modnych wzorów, Ozdoby na szydełku i drutach" autorstwa Pani Lesley Stanfield. 


Piękne kwiaty zdobiące okładkę urzekły mnie swoimi kolorami oraz dużym podobieństwem do swoich naturalnych odpowiedników. Nie marzyłam nawet, że ktoś tę książkę wyda w naszym kraju, a tu proszę! Miłe przedświąteczne zaskoczenie. Wydawnictwo Buchmann postanowiło również wydać drugą książkę Pani Stanfield "Ptaki, motyle i inne zwierzątka. 75 modnych wzorów, Ozdoby na szydełku i drutach".


Obie można zakupić dzięki sieci Weltbild. Sprzedawca oferuje nawet zestaw dwóch książek po obniżonej cenie! "Zając" został perfidnie namówiony i "pomęczony" o wielkanocny prezent i takim sposobem obie książki wylądowały na mojej "kreatywnej półce". 
Na początku książki umieszczono dział teoretyczny, w którym autorka opisuje jak najlepiej dobrać włóczki, rozmiar drutów czy szydełka do wykonywanych przez siebie prac. Po tym zamieszczone zostały zdjęcia wszystkich projektów zawartych w książce. Zdjęcia są dość duże i szczegółowe, więc bez problemu możemy zobaczyć jak kwiat został zrobiony. W obu książkach, części pokazujące samo wykonanie projektów zostały podzielone na te robione na drutach i za pomocą szydełka. Dobrym pomysłem było również podzielenie ich według poziomu trudności wykonania. Dzięki temu każdy może znaleźć coś dla siebie i powoli opanowywać coraz trudniejsze kwiatowe cuda. Pod każdym opisem zostały również umieszczone zdjęcia poszczególnych gotowych wyrobów.  Na końcu znajdziemy też kilka fajnych pomysłów jak wykorzystać stworzone przez nas cudeńka.
Jedyny minus według mnie to zbyt mało informacji podstawowych o szydełkowaniu i robieniu na drutach. Gdyby książka zawierała więcej zdjęć i porad dotyczących podstawowych ściegów byłaby tworem idealnym. Niestety, osoba mająca znikome pojęcie o dzierganiu wszelakim może się pogubić we wszystkich skrótach, użytych przez autorkę do opisania projektów.
Niemniej jednak nie mogę się doczekać kiedy znajdę czas na wydzierganie kilku kwiatów. Postaram się też zamieścić tu trochę wzorów i opisów jak wykonać dzierganą florę ;)


~...~

A w "szale pourlopowym" wywiązał się remont. Zawsze lubiłam malowanie, choć nie koniecznie ścian. Niestety, było to konieczne. Mimo to, znalazłam czas na zrobienie sobie kilku par kolczyków. Nigdy nie przepadałam za zwierzęcymi wzorkami, jednak gdy zobaczyłam to dzieło nie mogłam się powstrzymać i skleciłam takie sama. Dobrze mieć w domu zapas modeliny, choćby najzwyklejszej. Oto efekty:





Dziś będą miały swoją "premierę" na spotkaniu towarzyskim ;) A jak podobają się wam? Proszę o opinie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wasze komentarze. Każdy jest dla mnie bardzo ważny!